25 Haziran 2010 Cuma

uzaklar çağırıyor ama gidemiyorum

Prof.Dr. Orhan Kural 'ın '' Uzaklar Çağırınca'' Gezi Kitabı adlı kitabını ( 2.baskı, ist., ekim- carpe diem ) yeni okudum.

medyadan tanıdığım Prof. Dr. Orhan Kural ' ın kitabıyla yeni tanıştım ve okuma fırsatını buldum. o kadar güzel, değerli bilgiler var ki... Gezi bir '' KÜLTÜR '' dür. ve maalesef bunu pek bilmiyoruz. O kadar güzel özetlemiş ki. gözlemleri çok doğru bencede. bazı bilgileri yeni öğrendim. bazılarını hatırladım. çok faydalandım kısaca.



ama gel gör ki bebeklerimi bekliyorum ve ufukta bir tatil. yok. aslında kitap Tatilden ziyade '' GEZGİN '' İ ANLATIYOR . Tatil yapmakla GEZGİN olmak farklı şeyler. tabi bundan tatile giderken nelere dikkat edilir, nasıl ucuza tatil yapılır, nasıl valiz hazırlanır, tatil hastalıkları, turlarla seyahat etmek, yabancı ülkeleri gezmek, gezilecek en değeerli yerler gibi bilgiler var.



kitaptan beğendiğim bazı satırları yazmak istiyorum:


  • Gezmek, bir arayıştır.

  • Gezmek, bir zenginliktir.

  • Gezmek dünyayı anlama isteğidir.

  • Gezmek dokunmak ve tutmaktır.

  • Gezmek harita kullanma zevkidir.

  • Gezmek, kendi içimize yolculuktur.

  • Gezmek yaşamaktır...

yine kitapta bazı düşünür , yazarların görüşleri ve özdeyişlerden örnekler yazılmış:


hoşuma gidenler:


Ön yargı, taassup ve dar görüşlülüğün en iyi tedavisi seyahattir- Mark Twain


Seyahat eden insan öğrendikleri ve gördükleri ile arınır, mütevazılaşır ve kısakançlıklarından kurtulur... Seyahat bir arayıştır. Seyahat bir arayıştır. Arayın , bulacaksınız- Buket Uzuner.


Eğer benzersiz olmak istersen , herkesten başka türlü yaşa- Fransız Özdeyişi


Seyyahlık bir iştir. Seyyahı, turistten ayıran en beligin özellik, gezmeyi iş edinmesidir-Hülya Koç


Dünya bir kitaptır. Seyahat etmeyen kişi sadece bir sayfasını okumuş olur- Augustine


Geziler gençlerde eğitimin , yaşlılarda ise yaşamın bir parçasıdır- Bacon


İki günü bir olanın günü kayıptır - Hz. Muhammed ( s.a.v.)


Kim yolculuğa çıkıp da bir yerde konakladığında şu duayı okursa ,ordan ayrılıncaya kadar ona hiçbir şey zarar veremez.: Allah 'ın eksiksiz , mükemmel kelimeleriyle yarattıklarının şerrinden Allah ' a sığınıyorum - Hz. Muhammed ( s.a.v.)

evet bence harika bir başucu kitabı, geziye çıkarken bu kitabı almayı unutmayın bence.


ben de en erken bir sene sonra , bebeklerim 10-12 aylık olduklarında gidebileceğim tatil hayallerime dalıp gideyim:))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder